Canal del Youtube.

Benvinguts al meu bloc. Si hi ha algun tema amb el que no esteu d'acord us convido de replicar-me als comentaris. Intentaré respondre al més aviat possible.

Si voleu, podeu veure alguns dels meus vídeos al web: youtube.com/ericdexeus o youtube.com/dexeusproductions.

domingo, 17 de octubre de 2010

JCT XD! - Jove Calassanç Teatre -

Sóc un petit aprenent de JOTA, només tinc 1 any!

Després d'una llarga pausa de publicar torno a ser aquí. Els motiu han estat molt diversos, entre altres coses que he estat molt ocupat, però no he deixat de pensar en temes que en un futur, espero proper, pugui publicar aquí.

El tema que m’ocupa el post n’és un que encara estic descobrint, però que ja he viscut les suficients experiències, dins del meu primer aniversari com a membre, per poder fer un primer balanç sobre la vida que es viu al JCT.

Situem-nos: El JCT (Jove Calassanç Teatre) és un grup de teatre amateur que des de fa molts anys programen diferents obres de teatre. Totes elles es representen a la seu principal del JCT, al barri de Camp de l’Arpa del Clot. Cada temporada ofereixen diferents propostes representades pels alumnes del grup, les edats dels quals oscil·len entre els 5 i els 65 anys. Una de les representacions amb més història dins del club són Els Pastorets de Folch i Torres. Cal dir que els integrants del grup s’anomenen JOTES.

Aquest any, però, s’escapa de la normalitat. Aquesta Institució (amb majúscules, perquè ho és) fa un quart de segle, fa 25 ANYS! És tot un esdeveniment, un happening del barri. Per commemorar-ho han preparat moltes activitats, entre elles l’especial Cap de Setmana JOTA. Una miniestada de dos dies i una nit a fora, convivint amb la gent que fa del teatre un lloc especial. Aquesta gent són, sense exagerar, espectaculars! Són un grup molt normal que viuen tant moments feliços com tibants, però amb un afany de companyerisme impressionant. Són molt actius, els hi agrada treballar el que sigui per acontentar als altres. Actuen amb molta naturalitat i treball en equip, cosa que els ajuda a aconseguir fites organitzatives importants. Treballen, però saben descansar. S’estimen i es deixen estimar. Són un grup, però oberts a noves mentalitats. Critiquen però accepten ser criticats. Jutgen però accepten ser jutjats. Són, naturalment, JOTES.

Una altre activitat dins de la Temporada 25 és el LIP DUB, però aquest tema dóna per tant que prefereixo publicar un altre post.

Com he dit al principi, sóc petit, tinc 1 any. El meu rol dins del JCT no es relaciona tant amb el teatre, sinó amb les tècniques de l’espectacle. Faig de tècnic. Futurament explicaré de quines infrastructures disposa el JCT, però per ara dir que el que em dedico a fer és controlar el so des de la cabina posterior a platea. I ajudar a muntar i desmuntar el que sigui en els moments PRE/DURANT/POST obra.

És molt difícil plasmar en un paper les sensacions d’estar i treballar amb el teatre. Dubto que ho hagi expressat bé, donat que per fer-ho necessitaria 25 posts més com aquest i potser encara no ho sabria expressar. Ver para creer. Les meves amigues Núria i Alba han estat la clau per obrir la porta del teatre, la clau, el codi d’accés, la contrasenya per entrar a aquest món tant preuat, el món JOTA. Gràcies de debò.

-TELÓ-

1 comentario:

  1. Eric, ja t'he dit que en pensava. És una preciositat el que hi dius en aquest text. Estic d'acord amb tu al 100%!
    Ser Jota no es pot arribar a entendre si no ho ets de veritat.
    Viure aquestes coses és fantàstic, ho sabem!

    Gràcies per agraïr-m'ho, saps que no és necessari. M'encanta que formis part del que més m'agrada en aquest món.

    ResponderEliminar